15 dic. 2014

First game with my kid

Para la primera partida con mi hijo necesitaba decidir un par de cosas. La primera, la escenografía, y sin dudarlo me he decantado Inked Adventures y sus fantásticas secciones de mazmorra dibujadas a mano.
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For the first game with my son I needed to decide a few things. The first one is the dungeon look, and without hesitation I opted for Inked Adventures and his fantastic dungeon sections drawn by hand.


En segundo lugar necesitaba escoger unas reglas adecuadas para un niño de 3 años... Y las encontré en el fantástico blog Rab´s Geekly Digest, donde su autor está creando un reglamento llamado Knight´s Quest. Lamentablemente aún no está terminado, pero sólo necesitamos aplicar algunos conceptos (por ahora...). Os animo a que le echéis un vistazo a las reglas, y también al espectacular aspecto Old School que le va a dar su autor. 

En mi caso, he hecho mi propia versión de las fichas de personaje, usando imágenes que se asemejasen a la figura para facilitar a mi hijo la asociación ficha-figura.
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Secondly I needed to choose an adequate ruleset for a 3 year old kid... And found it in the fantastic Rab´s Geekly Digest blog, where the author is creating a ruleset called Knight´s Quest. Unfortunately it is not finished yet, but we only need to use some concepts (for now...). I encourage you to take a look at the rules, and also to the spectacular old school look that will give its author.

In my case, I made my own version of the character sheets, using images that look like the figure to facilitate my son's sheet-figure association.




Las reglas básicas que hemos usado son... muy básicas, y decidí no utilizar reglas especiales por el momento. Cada jugador lanza un dado y el que saque el valor más alto gana y provoca una herida al adversario. La gracia está en que cada criatura lanza un dado diferente, que va empeorando a medida que sufre heridas.
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The basic rules that we used are ... very basic, and I decided to remove any special rule for now. Each player rolls a die and whoever rolls the highest value wins and causes an injury to the opponent. The point is that every creature throws a different nice (from D20 to D4) and has to throw a worst one as he suffers wounds.


Mi hijo captó en seguida la dinámica de las reglas tras un par de encuentros con una rata y un goblin. La cosa se complicó cuando el caballero tuvo que enfrentarse a la vez a dos goblins (no puedo controlar mi buena suerte con las tiradas!) y acabó bastante malherido... Afortunadamente apareció una poción mágica en una esquina de la habitación (guiño guiño codazo codazo) y el caballero pudo restaurar su salud antes de atravesar la última puerta...
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My son got the dynamics of the rules quickly after a couple of encounters with a rat and a goblin. Things get complicated when the Knight had to face two goblins at the same time (I can´t control my good luck with rolls!) and ended pretty badly hurt... Fortunately, a magic potion appeared in a corner of the room (wink wink nudge nudge) and the knight could restore his health before passing through the last door...


... donde aguardaba un temible troll protegiendo su tesoro. Una vez más el combate fue encarnizado, pero finalmente el caballero asestó el golpe definitivo a la malvada criatura y pudo reclamar el tesoro (¡Hurra!).
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... where a fearsome troll waited guarding his treasure. Once again the fighting was fierce, but eventually the knight dealt the final blow to the evil creature and could claim the treasure (Hooray!).




En fin, qué puedo decir... una muy grata experiencia que ambos disfrutamos enormemente y que espero repitamos en breve. El reglamento me parece perfecto para estas edades y se puede ir complicando poco a poco, solo le saco dos "fallos" (por decir algo):
  1. No me gusta el d20... Lo siento, soy un poco obsesivo, y no me gusta que si los dados van cambiando de dos en dos (d4 - d6 - d8 - d10 - d12) de repente haya un salto de 8. Además, mi hijo se lía con los números por encima de 10...
  2. Los combates se pueden hacer un poco largos al sufrir las heridas de una en una.
He pensado que para la próxima partida podría quitar el dado más alto en las fichas. Así los combates acabarían antes y no tengo que usar el d20.
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 Anyway, what I can say ... a great experience we both enjoyed immensely and I hope repeat soon. Knights Quest seems to be a perfect ruleset for this age and it may be complicated if desired. I only took out two "failures" (to say something):
  1. I do not like the d20... Sorry, I'm a little obsessive, and I hate that if the dice are changing by 2 (d4 - d6 - d8 - d10 - d12) and suddenly there is a jump of 8. Also, my son is bundled with numbers above 10...
  2. The fighting can get a little long as you can oly take one injurie at a time.
For the next game I think I could remove the highest dice of the sheets. So, the fighting would end sooner and I would not have to use the d20. 



Nos vemos!

10 comentarios:

  1. Dos dudas:

    1) Hay alguna manera de conseguir esos Tiles impresos? Tengo algún primo pequeño que ha visto las miniaturas y le han gustado, y quizás sería una manera de hacerles verlo

    2) El juego tiene posibilidades para jugarse en solitario/sin Dungeon Master?

    Me algro de que vayas incluyendo al pequeño Hetairoi Jr en estos juegos :D

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  2. A blessing to be able to enjoy the hobby with your son. Great looking game too, of course.

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  3. En la página de Inked Adventures tienes un pdf de pureba gratis que es más que suficiente para una primera partida. Yo lo imprimí y lo pegué sobre cartón de una caja de cereales.

    Las reglás de momento necesitan un master...

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  4. Una idea: si un jugador saca el doble que el otro, pues causa 2 heridas. No es complicado de resolver y acelera el combate.

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    1. Sí, eso había pensado... pero e cifícil explicarle a un niño de tres años el concepto. :-)

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  5. That's a great idea. My lad is almost four, but we've not attempted anything like this yet.

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    1. I think four is a good age... Dos he shows any interest on the hobby?

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  6. Fantastic! I'm so glad you enjoyed the game with your son. It makes me feel good that you were able to use my rules to share a time of adventure with your son. Thank you for saying such nice things about Knights' Quest.

    I understand the dislike of the gap between a d20 and d12. I chose to stick with it for three reasons. First, that set of polydice is the classic set. Secondly, I wanted to have players roll just one dice wherever possible. Thirdly, I like the idea that the first injury a fighter suffers does cause their effectiveness to reduce significantly. But.... when you are playing, it is YOUR game - do what you enjoy :)

    I have included rules for multiple injuries (and character development) in the Knights' Quest rules. If you email me at stephenmichaeldobson AT gmail DOT com, I'll send you the newest version.

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    1. First of all I must thank you for writing the rules... ;-)

      I totally understand your reasons for using a D20, I would just go with it. But I foud it was easier (at least for now) for my son to limit the dice to a maximum of D12.

      I´ll send you the email right now, and tell you some more details there... :-)

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  7. Sounds like loads of fun. Always nice to get your kids involved.

    FMB

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